BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Miss Nurul

Miss Nurul

Wednesday, 28 November 2012

Nurul Hidayah Bekas Pelajar SMK KEMPAS 2012

ALHAMDULILLAH....ALHAMDULILLAH....ALHAMDULILLAH

Syukur ke hadrat Ilahi kerana dengan berkat keredhaannya,aku mampu menamatkan peperiksaan SIJIL PELAJARAN MALAYSIA bagi sesi 2012.. Allahuakbar.. Betapa leganya aku apabila mampu menamatkan urusan dunia ini... Meskipun aku telah menamatkannya,namun aku tidak akan berhenti berdoa..DOA SENJATA orang mukmin...Syukran Jazilan Ya Allah..Engkau permudahkan segala urusanku...

Teringat aku di saat pahit manis yang aku jalani sebagai seorang pelajar sekolah menengah tinggi..
Di saat aku sibuk melibatkan diri dalam latihan olahraga yang berterusan,aku kecundang dalam usaha menimba ilmu pengetahuan..KELETIHAN setelah aku belajar di dlam kelas,disambung pula dengan kelas tambahan,seterusnya disambung pula dengan latihan olahraga,Allahurabbi..Aku shja yg mengetahui setinggi mana lelah ku,keletihan ku,kelesuan badanku menjalaninya setiap hari...Pada saat itulah aku jatuh tersungkur dalam akademik..Namun aku bangkit semula..aku tidak jadikan Tugasku sebagai ATLIT menjadi penghalang!!
Begitu juga aku menggalas tanggungjawabku sebgai KOMANDEN KADET POLIS WANITA..Melayan kerenah anak buahku seramai 36orang yang pelbagai ragamnya adalah tidak mudah..Kadangkala emosiku terganggu kerana disiplin mereka kurang memuaskan hatiku..Di saat aku penat menghadapi kelas sepanjang hari,ditambah pula dengan tekanan skuad-skuad wanita ku,aku terasa amat LETIH!! tapi aku bersifat PROFESIONAL agar tiada sesiapa pun bermasam muka...Alhamdulillah,,aku mampu membawa kotinjen ku ke acara kawad kaki 4 kali dalam thun ini..Alhamdulillah..
Selepas itu,,huh~~ banyak lagi lah,.,tidak mampu untuk aku ceritakan keseluruhannya..tapi alhamdulillah..segalanya sudah tamat..
TANGGUNGJAWABKU sebagai seorang pelajar sudah terlaksana.. Semoga Allah memberkati segala usahaku untuk menjadi yang terbaik di antara yang terbaik...
Jazakallahu khairan katsiran kpada semua pihak yang sentiasa memberi semngat kepada ku... Semoga ALLAH MERAHMATIMU..~~

Tuesday, 6 November 2012

Peperiksaan SPM sedang berjalan tapi tak salah kan untuk yaya berkongsi..
Nak tahu,hati ini tiba2 TERFIKIR satu perkara..AKU NI AMBIL PERIKSA UNTUK AP?? 
(mungkin org anggap yaya ni giler tnya soalan mcm tu) tp ni mmg betul IKHLAS terdetik di hati bertanya pd dri sndri... Beristighfar yaya di dalam hati..selama ni aku mnuntut ilmu hanya untuk lulus ke?? MASYALLAH!! Ya Allah ampunkanlah hambamu ini yang lemah.. UBAHLAH hati ini.. tetapkan niat bhawa kita mnuntut ilmu adalah untuk digunakan dalam khidupan seharian..bukan skadar lulus periksa..Patutlaa kadang2 ilmu allah yang sedikit itu kita tidak mampu kuasai... Lepas ni jangan slahkan guru-guru ye kenapa kita gagal,atau kenapa kita tak pandai.. cubalah putarkan semula ayat itu untuk diri sendiri..
Wallahualam~~

Thursday, 4 October 2012

Air Mataku Mengalir Di saat ku Berzikir

LAILAHAILLALLAH.......MUHAMADRASULULLAH...Ya Allah ,, indahnya lafaz itu.. Mmbuatkan hati aku tersentuh lantas aku merinduiMu Rasulullah..MASYALLAH... xmmpu ku ucapkan slebihnya kerana aku sangat2 sebak.. Ya Allah.. Kau la Tuhan ku..Ampunkanlah dosa-dosaku Ya Allah!!

Saturday, 14 July 2012

Dirimu Dalam Kenanganku

Muhammad Shamsul Farizwan Putra.....


Senyumanmu sentiasa dalam hatiku
Hampir stahun awak tggalkan sye...Awak tggalkan kluarga..Betapa sedihnya saya di saat pemergian awak,sayang...3 tahun hubungan kita saat indah..Awak memahami saya,awak support sya..Sebab awaklah sya mmpu dpt result yg cemerlang..kerana awak jugaklah mama dan ayah sygkan sye..
Sayang... 
Pemergian awak mmbuatkan jiwa sya kosong.. Ukiran snyuman sya hnyalah lakonan sya..Betapa sunyinya jiwa sya tanpa awak..Awk bnyak buat hidup sye pnuh makna..
Sayang..
Walaupun awk dh tiada,sye ttap buat aktviti sperti slalu..berkunjung ke rumah ibu awk..menemani ibu awk...Ibu awak sgt sygkan sye..Saya ajak die ke pusara awak setiap bulan..Itulah tandanya kasih sya terhdap awak sayang..Kalimah suci Al-Quran x pernah sunyi dr mulut saya hanya utk keselesaan awkdi sana..
Sayang...
Masih segar dalam ingatan sya..Awak slalu mngajak sya ke rumah ank2 yatim..melayani ank2 yg dh tiada ibu bapa..suatu yg sgt sulit utk sye lpekan..skrg mreka smua tgh mmbuat persiapan utk PMR yg akn dtg...mereka rindukan awak syg.....
Putra......
ingat lagi tak awak masa kita sama2 mngadakan kenduri utk mghdupkan surau di kwasan PULAI.. hati berasa sgt bhgia mlihat rmai org dtg hasil usaha kita.. Masa tu sye ingat lagi awak pakai bju melayu putih..Segak sungguh awak hari tu..Awak ingat x lagi,,setiap minggu pasti awak temankan sye mmbuat kerje skolah di rumah ketika awak cuti semester??? SAYA RINDUKAN SAAT ITU SAYANG... 
Saya REDHA sayang..
Allah lbih cintakan awak
Sayang,,Ramdhan akan dtg x lama lagi,sebak hati bila mngingati tragedi thun lpas.. Awak sptutnya berpuasa bersama sama sya...sama2 dengan kluarga awak...tapi allah lebih sygkan diri awak..shari sbelum ramadhan,,awak trlibat dlm kmlangan yg sgt tragis.. Lillahitaala,,sya hampir hilang arah mndgar khbar  itu..Kbetulan awak dlm perjalanan utk mnemui sya...Awak thu??Pernafasan saya bgaikan tersangkut di dada,tak boleh bernafas kerana awak..........
SAYA SANGAT MERINDUI AWAK PUTRA.........
SAYA TETAP SAYANGKAN AWAK..
saya cuba menyayangi org lain tp hati sya x boleh tipu... Hati sye ttp pada awak syg.. Kerana awak yg mmpu mmhami sye spnuhnya........ sya ttp bersama awak sayang... Doa sya sntiasa terukir nama awak..Selagi sya hidup,ibu awak adalah taggungjawab saya...Saya janji akan mnjaga dia spnuh hati sya...ITU ADALAH JANJI SAYA UNTUK AWAK.......

Tuesday, 24 January 2012

Rasa yang Berbelah bagi

Assalamualaikum semua..

 Aku merasakan dunia semakin singkat waktunya..tatkala mengejar urusan dunia,ku  menyedari bahawa diri ini,jiwa ini dalam kesepian..Aku semakin sibuk mnguruskan kerja,training,keluarga dan pelajaranku...Ya Allah,aku merasakan diri ini sngat kesepian..Baru kau menyedari yg akujarang berbual dgn kluarga...lpas balikke rumah,aku kluar semula..bukannya kerna aku ank yg liar ttapi aku bnyakurusan di luar rumah..

Pada saat sebegini,aku mengaharpkan sseorg boleh brkongsi cerita dgn aku..mungkin kerana nafsu remaja..Aku ingin dicintai..senang crite..

tpi sjujrnya pada mse yg sama,aku xmmpu nk jge hti org sbb dri aku yg sbuk slalu tkut x mmpu nk bhgiakan org..lgipun aku pntingkn plajaran..tp pd mse yg smaaku nk juga ssorg yg boleh jd semngat dlm dri aku..tp aku x thu siapa..so how? aku msih dlm dilema..