BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Miss Nurul

Miss Nurul

Thursday, 23 May 2013

Menghitung Hari . . . . .

Lambang KMNS
Ouhhh...!! 27 - 23 = 4

It means only 4 days to go... Aaarrgghhh... dh nak daftar ke KMNS ke??
Aloooo~~~ Rasa nnti rindu ummi laaa... huhuuhuh...
Umi, abah, thanks a lot for buying me everything that I need before I'm heading to Kuala Pilah. . . 
Terasa macam, OH BANYAKNYA pengorbanan parents I sggup buat itu dan ini bertungkus lumus agar aku mendapat kelengkapan yang secukupnya...

Dan lagi satu, aaku rasa aku dah persiapkan mental dan fiizikal aku untuk menjadi seorang PELAJAR semula. . . . Nak kata masuk matrik ni adalah budak-budak pandai.. Aku tak la PANDAI ,actually . . .
Serious tau, SPM last year, I didn't got the straight A's... How can I do?? itu saja yang aku mampu beri... Mungkin aku terlampau busy sangat sehingga tak kisahkan pelajaran kot...huhhu MENYESAL sikit laa. . . .

apa-apa pun, now i'm busy for making a preparation.. packing baju2, pilih baju kurung apa nak pakai,borang2 yang perlu diisi,dicop,di tandatangani... HUH -.-" sangat2 banyak ye..
hahhaa...

Gambaran awal keadaan hostel di KMNS
Salah satu semangat untuk aku ke matrikulasi ialah kerana ada program KAKOM!!
yeeeaahh!! that's it!! KAKOM..!! what the KAKOM?? binatang apa tu???
itu adalah singkatan bagi "Karnival Kokurikulum Matrikulasi" .. is't right?? oh maybe... lbih kurg laa...
Aku dah rancang awal2 nak amik bhgian dalam netball... yeah!! 

Aku harap jugak kawan2 baru kat sana berikan kerjasama yang baik laa...kita semua ahli baru dan perlu lah saling bantu membantu kan?????? kan???? kenal hati budi masing2. . . . yeeezzzzaaahhhh!!!

Apa-apa pun, harap2 dapat menyesuaikan diri kat sana secepat mungkin..tak nak lah amik tempoh yang terlalu lama... Aku harap dengan kebisingan aku,aku mampu cari kawan secepat mungkin..bukan BECOK la,, I mean ramah dengan semua orang..hahahaha (^_^)"

KMNS wait for me yaaa~~!!!


Peta ke kawasan KMNS

Tuesday, 14 May 2013

Aku EGO . . .

Kelemahan aku,aku pantang DICABAR...
Aku masih lagi tak mampu untuk menjaga hati orang yang aku sayang...
Aku masih lagi tak mampu memahami orang yang aku sayang...
Aku masih lagi tak mampu memberikan sinar kebahagiaan untuk orang yang aku sayang..

Dia taknak lagi berkawan dengan aku,,,
Aku tidak tahu sama ada itu hanya gurauan ataupun betul-betul niat dari dalam hatinya..
Tapi aku terus memutuskan hubungan silaturrahim ini...
Allahu Ya Allah,
ampunkan hambaMu ini Ya Allah.....
Aku tidak tahu sama ada aku menyesal atau tidak dengan perbuatan ku...
Tapi kenapa aku bergurau sedikit sahaja dia perlu marah-marah??
Sampai bila aku ini perlu dimarah??
Kenapa aku yang selalu dimarah??

Aku ini siapa sebenarnya buat mereka??
Adakah aku setakat sahabat di saat mereka bahagia??
Adakah aku ini musuh di saat aku tak mampu menaiki tangga kejayaan??

SIAPA AKU DI HATI KAMU SEMUA??!!!!!!!!!!!!!!
SIAPA!!!!!!!!!

Sunday, 12 May 2013

SIMPATI ????

Tak pernah sedikit pun rasa hati berniat untuk orang mengasihani aku..
Aku bukannya lemah!!!
Aku bukannya tak kuat!!!

Aku mampu berdiri, aku mampu cekalkan hati...
Tak perlu mengharapkan kasihan dari orang lain...

nak sayang kerana kasihan??
AKU RASA MACAM DIRI AKU MENUMPANG KASIH ORANG!!!


lupakan Dia HIDAYAH.. please.......
Hati masih luka.......................
mungkin kebahagiaan untuk aku tiada,,,
tapi yang pasti aku ingin orang di sekeliling ku bahagia..

Saturday, 11 May 2013

REDHA...

Hari ini sangat gelap buatku...
Adakah ini satu ujian yang perlu aku hadapi?? Hatiku tak sekuat ini Ya Allah..Betapa aku menghargai orang yang hadir di sekelilingku..Dengan harapan aku mampu membuat mereka mengukir senyuman setiap hari...
Tapi hari ini aku kecundang lagi...

Pertama sekali.. aku sedih bila orang salah anggap padaku..
Mungkin juga salahku yang bersifat mesra dengan tunang orang,malah dia juga bekas bakal tunangku juga.. Tak mungkinlah untuk aku bermusuhan dengannya.. Cara lain untuk aku memohon maaf kerana menolak pinangannya,aku gunakan ilmu yang aku ada untuk ku berikan pada adiknya yang menduduki PMR tak lama lagi..
Aku ikhlas membantu,tidak kira lah aku penat dan letih selepas pulang dari kerja,tapi aku tetap ke rumahnya... mengajar dan mengajar sehingga dia faham.. Itu sahaja yang aku mampu balas...sebagai TANDA MAAF...
Tapi tunang abangnya pula cemburu membabi buta.. Allahuakbar,sesungguhnya Engkau mengetahui sejauh mana hubungan ku dan Aizan..SUMPAH aku tak berniat merampas dia dari kau kak.. Aku tahu,aku hanya seorang manusia yang selalu menumpang kasih orang... aku minta maaf jika kau terluka hati.. Tragedi paling tak kuduga,saat aku pulang dari surau selepas solat ZOHOR,aku disimbah dengan air panas..Ya Allah,pedih rasanya kulit ku ini..syukur aku memakai inner dan jubah yang agak tebal.. kurang sikit kesakitan yang ku rasa...Selepas tragedi itu,aku bertekad untuk tidak berhubung dengan mereka lagi.. Aku tetap dengan keputusanku...

Yang kedua pula,insan yang ntah dari mana datangnya,yang telah mencuit hati kecilku..Allah berikan aku rasa CINTA untuknya..Sungguh aku benar2 sayangkan dia sama seperti aku sayangkan arwah PUTRA dhulu.. Tapi . . . hari ini juga hari pengakhir antara kami.. walaupun usianya lebih muda dari aku,tapi aku kagum dengan kelebihannya dalam olahraga.. seorang pelajar tahfiz..Dia juga menuntut ilmu di kelas INTISOR di SMIH... Aku merasakan senang bila berhubung dengan dia,..Tapi kali ini silap aku lagi.. Aku tak pernah sedar yang dia rapat dengan seorang banat bernama Auni.. Subhanallah,cntik wajah gadis tu,,tak layak untuk dibandingkan dengan aku yang serba kekurangan..
Aku baru sedar,selama ni aku melukakan perasaan Auni.. jadi aku undur diri demi kebhagiaan Auni.. Antara aku dan Auni, Hakim lebih mengenali Auni..aku rasa tak mampu untuk membuat hati seorang gadis sakit kerana aku..Aku berharap,agar Hakim mmpu berjaya capai cita-citanya..Auni pun pelajar tahfiz juga.. mesti seronok dia mampu memerhatikan hakim tiap2 hari (^_^)"
TERIMA KASIH YA ALLAH..kau berikan aku peluang yang berharga walaupun sekejap..

SELEPAS ni,aku sendiri,mengurus hal ku sendiri dengan teman ku VIOLIN...
tak lama lagi aku menuntut di KMNS,aku harap ,aku akan sibuk di sana nanti agar aku dpat lupakan ap yang berlaku hari ini.. Memang suratan bahawa aku sukar untuk mencari kebhagiaan ku sendiri,,
Ya Allah rapatkanlan hubunganMu denganku..