BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Miss Nurul

Miss Nurul

Friday, 2 December 2011

Seludup Ular Dalam Seluar

Assalamualaikum...
  Kali ni yaya nk share mengenai seorang lelaki Brazil yang telah ditahan di lapangan terbang Miami kerana CUBA MENYELUDUP 7 EKOR ANAK ULAR SAWA & 3 ANAK KURA-II di dalam poket seluar dalamnya.. Dia telah pun dikenakan denda sebanyak AS$400 (RM1,236) oleh hakim..

 Simon Terola Borges,30,yang telah ditahan sejak 25 Ogos lalu dah pun mengaku bersalah atas tuduhan kesalahn menyeludup. Hukuman ke atasnya dijatuhkan oleh hakim Wilayah, PatriciaA. Dahsyat kan???

Friday, 4 November 2011

Majlis Anugerah Kokurikulum 2011

Teacher Zaza menjadi
pengacara majlis
Assalamualaikum..
Pada Hari Jumaat ,4 NOVEMBER 2011,, SMK KEMPAS mengadakan majlis Anugerah kepada pelajar-pelajar yang melibatkan diri secara aktif dalam kokurikulum..
So,pada pagi ni ramai pelajar-pelajar diraikan termasuklah Yaya sendiri..
Yaya menerima anugerah PELAJAR TERBAIK RUMAH SUKAN..


Alhamdulillah,semoga ini menjadi dorongan untuk mencapai kejayaan pada waktu akan datang..tengokla sedutan2 peristiwa ini ...
Sewaktu menerima anugerah
kena salam MAMA dulu
Mama kesayangan ku di sekolah
Snyum lebar2

Guru-guru juga tidak ketinggalan mendapat anugerah...Cikgu Kesayangan Yaya ni pun dapat jugak.. Cikgu Zulham'
Guru kelas Yaya pun dapat :)

Tuesday, 25 October 2011

Cerita Panas!! Perempuan berusia 7 thun mngajak Budak lelaki 5 tahun melakukan Hubungan SEKS !!

ASTAGHFIRULLAHALAZIM...Kecik lagi...perkara yg amat tidak kkita sangka dan sangat mengejutkan seorang anak kecil perempuan pula tu sanggup melakukan hal semacam ini! Budak perempuan yang berumur sekitar tujuh tahun membimbing seorang budak lelaki yang kecil dijangka umurnya 5 tahun untuk melakukan hubungan seks...Cuba bayangkan kalau anak anak begini?? Siapa yg bersalah dlam hal ini???






Setelah mereka melakukan hal itu,,mereka buat tidak tahu...

Monday, 24 October 2011

Air Zam Zam,Air Terbaik Di Dunia

 Tidak kiralah sehaus mana pun kita, sekiranya dapat secawan air zamzam, ia pasti dapat menghilangkan dahaga dan memberi tenaga.
Setelah melakukan banyak kajian mengenai sifat kimia dan fizikal dalam air zamzam, Dr Hamdi Saif dari Universiti Iskandariah membuat kesimpulan, air zamzam adalah air yang terbaik di dunia.
Dia menemui yang air itu mempunyai keseimbangan sempurna dalam elektrolit dan mineral surih yang penting untuk kesihatan tubuh badan.
Di samping itu, air itu adalah semula jadi, bersih dan tulen, dan bebas daripada semua mikroorganisme patogenik.
Kata Dr Hamdi, “Air zamzam sangat bagus digunakan untuk membantu mengubat penyakit buah pinggang, jantung dan pelbagai penyakit kronik yang lain.
Air zamzam telah dianalisis di makmal di dunia Arab dan Eropah dan dibandingkan dengan air botol biasa daripada negara lain.
Mendedahkan hasil analisis itu, Dr Hamdi berkata, “Tidak seperti air lain, air zamzam mengandungi jumlah kalsium, magnesium dan florida yang cukup. Ia adalah sifat unik yang dapat menyegarkan jemaah yang kepenatan.”
“Kami dapati air zamzam selamat diminum dan tiada tarikh luput. Air ini 100 peratus tulen, tidak mengandungi klorin atau bahan kimia lain,” katanya -SG

Di Mana Terletaknya Kesucian Agama ISLAM


Alalalalalala~~~ Nmpak SWEET kn??
bbwwweeekkk!!! Orang mcm ni lbih baik x payah laa jadi umat Islam.. Bnyak kesalahan yang dia buat..
1.Mereka berdua ni orang Islam
2.Mereka ni bukan mahram
3.Mereka buat comolot ni di kawasan sekolah
4.Mereka lakukan di kwasan awam


Bertaubatlah..kemungkinan 2 org plajar ni berasal dari negeri Pulau Pinang sbb ade bukti bndera di blakang tu.. Kepada yang lain, x salah utk korang saling bercinta,saling mnyayangi tp mnjadi suatu ksalahan kalau korang bercouple then buat kerje x snonoh ni.. Ni bukan cara utk tnjuk rasa syg..Xsalah kan kalau kawan2 smua tnjukkan syg dgn couple tu mnggunakan cara sperti ber smngat,belikan buku-buku latihan utk pasngan,ajar psngan dlm ssuatu subjek..mungkin dgn cara tu,,korang lbih dpt mngekalkan hbungan istimewa korang dlam jangka masa yg lama...Dan tak mustahil korang boleh berjaya sama-sama..SERONOK KAN KALAU KITA GUNA CARA SEPERTI TU???

Rahsia Tahi Lalat Seseorang..


TandaFirasat Tahi Lalat
Bibir atas kananBanyak rezeki, pandai
Bibir atas kiriRamai kawan, baik hati
Bibir bawah kananDisegani orang, ramai yang suka
Bibir bawah kiriPandai bicara, tak mudah kalah
Leher kananCerdas, jujur, berani menderita
Leher kiriCerdas dalam segala hal dan banyak pengetahuan
Leher di tengahTercapai cita-cita
Biji mata kananSuka serong dan pembohong
Biji mata kiriPembohong tetapi baik hati
Hujung mata kananBaik hati, sopan santun, cerdas
Hujung mata kiriBaik budi, murah rezeki
Punggung kananAgak mengalami kesulitan
Punggung kiriMalas dan suka duduk
Betis kananSuka berhibur, boros
Betis kiriRajin, tidak suka menganggur
Lutut kananBersikap tidak peduli dan tidak mahu berusaha
Lutut kiriKurang kuat berusaha
Kepala sebelah kananTerkabul cita-cita
Kepala sebelah kiriSering menemui kesusahan
Kepala sebelah belakangJujur, sabar dan tekun
Kening kananCerdas dan cekap
Kening kiriCerdas dan sopan santun
Tengah keningKeras hati dan berani segala hal
Hujung mulut kananKecil rezeki, tak mudah kalah
Hujung mulut kiriSuka berpoya-poya
Ketiak kananDapat menyimpan rahsia
Ketiak kiriJujur, banyak yang cinta
Pergelangan kaki kananSuka keluar rumah
Pergelangan kaki kiriKehendak kuat
Batang hidungBanyak dicintai orang dan
dapat menjadi kaya
Pada hidungBanyak rezeki
Dagu bawah kananJujur dan baik hati
Dagu bawah kiriBijaksana, dan berbudi luhur
Kemaluan kanan atau kiriBaik, suka senggama
Di kepala kemaluan (lelaki)Bakal beristeri dua
Tumit kananJujur dan banyak kawan
Tumit kiriBaik budi
Alis kananSuka menolong dan baik hati
Alis kiriRamai yang suka
Pangkal peha kananKemahuan kuat
Pangkal peha kiriSuka kerja apa pun
Telapak kaki kananTak mudah mengeluh
Jari kaki kananSuka menolong
Jari kaki kiriBerbudi, suka berbuat baik
Bahu kananCermat dalam membuat keputusan,
 banyak tanggungan
Bahu kiriSuka kerja keras,
banyak tanggungjawab
Buah dada kananBaik hati, pendiam, simpan rahsia
Buah dada kiriRamai kawan, setia pada pasangan
Lengan kananSetia dan taat pada atasan
Lengan kiriMenepati janji dan rajin
Pipi kananRamai teman
Tengah-tengah pipi kananRamai yang suka
Tengah-tengah pipi kriRamai teman
Ubun-ubunKurang jujur
PusatCerdas, tangkas, tekun
Pusat bahagian kananSejahtera dalam hidup
Pusat bahagian kiriBeroleh kemuliaan
Pinggang kananSayang pada pasangan hidup
Pinggang kiriDisayang pasangan hidup
Dada kananDapat mengatasi masalah
Dada kiriBerani, jujur dan sabar
Telapak kaki kananTidak mudah mengeluh
Telapak kaki kiriBaik budi pekertinya
Siku tangan kananKuat ingin memiliki kejayaan
Siku tangan kiriBaik hati, suka menolong
Jari tangan kananSerba beroleh keuntungan
Jari tangan kiriSerba baik bekerja
Jari telapak tangan kananBanyak rezeki tetapi boros
Jari telapak tangan kiriBanyak rezeki dan cermat
Pergelangan tangan kananBoros, suka bersukaria
Pergelangan tangan kiriDapat berpangkat
Perut bawah kananBanyak rezeki, suka memberi maaf
Perut bawah kiriBaik hati, tenang hidupnya
Sudut mata kanan dalamDisayang suami atau isteri
Sudut mata kiri dalamTidak mudah dilupakan pasangan
Sudut mata kanan luarBaik budi, ramai yang cinta
Pelipis kiriMurah rezeki, dapat jadi kaya
Pelipis kananSerba berhasil dalam usaha
Kelopak mata kanan atasBaik hati, ramah, berjaya
Kelopak mata kiri atasBaik budi, ramai yang suka
Kelopak mata kanan bawahAgak malas
Kelopak mata kiri bawahAgak bodoh, kurang bijaksana

24 Ciri-ciri orang yang mencintai kamu


Dalam kehidupan, kamu tidak sedar apa yang dilakukan oleh seseorang terhadap diri kamu merupakan satu petanda yang dia mencintai kamu. Dia tidak ingin kamu tahu secara terus daripada mulut dia tetapi dia menunjukkannya melalui perbuatan. Berikut merupakan 24 ciri-ciri yang dilakukan oleh seseorang yang menunjukkan bahawa dia mencintai kamu.
  1. Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.
  2. Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak perduli! Baginyayang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.
  3. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.
  4. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.
  5. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti 'selamat pagi', 'selamat hari minggu', 'selamat tidur', 'take care', dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS nya, kerana dengan kiriman SMS itu lah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza, bukan "aku CINTA padamu", tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.
  6. Jika kamu menyambut hari jadi dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.
  7. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya. dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersamamu itu tidak boleh berulang selalu.
  8. Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. Kerana dia menyematkan kata-katamu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? Pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.
  9. Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kegemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya dia berjaya.
  10. Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.
  11. Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan menanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS 'good luck' untuk memberi semangat kepada kamu.
  12. Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.
  13. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.
  14. Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.
  15. Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu dan jauh.
  16. Dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar 'jauh dimata, dekat dihati?'
  17. Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.
  18. Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.
  19. Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.
  20. Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan mengajarimu dengan sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia! Bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. Dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaan mu.
  21. Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.
  22. Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.
  23. Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain, dia sentiasa menunggu kamu.
  24. Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. Saat kau pinta dia berlalu, dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.
"Pernah adakah orang yang berbuat seperti di atas kepada kamu? Jika ada, jangan pernah mensia-siakan orang tersebut... Kamu akan menyesal melakukannya!"

Cinta







ℒℴνℯ¸.•*´¨`*•.¸ℒℴνℯ¸.•*´¨`*•.¸ℒℴνℯ•♪ღ♪•*´¨*•.¸ℒℴνℯ


Istikarah CINTA membuat LEBIH cinta BERMAKNA,
Istikarah CINTA membuat LEBIH hidup SEMPURNA,
Istikarah CINTA membuat LEBIH Allah REDHAKANNYA,
Istikarah CINTA membuat LEBIH hati TERJAGA,

ℒℴνℯ¸.•*´¨`*•.¸ℒℴνℯ¸.•*´¨`*•.¸ℒℴνℯ•♪ღ♪•*´¨*•.¸ℒℴνℯ

Saturday, 22 October 2011

:: BUDAK SEKOLAH LAYAN SEKS TEPI JALAN ::


Macam – macam perangai budak-budak sekolah sekarang. Ada budak sekolah bertudung yang berani melakukan seks di tempat terbuka. Diorang ni nak jadi pornstar ke ape? Keruntuhan moral budak-budak sekolah sekarang dilihat semakin ketara, nampaknya sistem pendidikan di Malaysia tidak berkesan untuk mendidik akhlak sesetengah pelajar di Malaysia ini sehingga ada yang bertindak melampaui batas.

Di bawah ini gambar-gambar bukti yang menunjukkan terdapat budak sekolah yang cukup berani melakukan seks walaupun di tempat awam. Gambar ini sebenarnya hasil dari screenshot video yang diperolehi di youtube.com, namun begitu saya rasakan tidak perlulah link video tersebut didedahkan kepada umum memandangkan ia hanyalah memalukan bangsa melayu sendiri.












Di dalam video tersebut kelihatan seorang individu yang tidak dikenali merakamkan adengan seks sepasang remaja sekolah dari dalam sebuah rumah. Intipan itu dilakukan melalui sebuah tingkap. Melihat keadaan persekitaran, pasangan ini nampaknya benar-benar melakukan aktiviti seks di tempat terbuka.

Tiru perbuatan orang kafir, fasik haram


HUKUM asal bagi perhiasan sama ada yang berada pada tubuh badan, pakaian atau tempat tinggal adalah halal dan dibenarkan. Ini berdasarkan dalil yang menyatakan tentang nikmat kurniaan Allah kepada hamba-Nya.
Allah SWT berfirman yang bermaksud: “Dialah (Allah) yang menjadikan untuk kamu apa yang ada di bumi kesemuanya.” (Surah al-Baqarah, ayat 29)
Salah satu contoh perhiasan yang diamalkan ialah menindik anggota badan dengan meletakkan barang perhiasan, sama ada berbentuk emas, perak dan berlian. Amalan bertindik menjadi kecenderungan remaja masa kini.
Kebiasaan masyarakat Melayu di Malaysia sejak dulu mengenali amalan bertindik hanya terbatas di bahagian telinga. Namun, masa merubah segala dengan perkembangan teknologi dan pengaruh budaya luar membuatkan semakin ramai bertindik di bahagian selain telinga, seperti di pusat, lidah, bibir dan kening. Malah ia sudah mula melarat kepada golongan lelaki.
Sebenarnya perbuatan bertindik adalah amalan yang sudah dikenali pada zaman Rasulullah SAW.
Diriwayatkan oleh al-Bukhari daripada Ibn Abbas katanya: “Pada suatu hari raya, selepas Baginda Nabi SAW solat dan berkhutbah, Baginda menuju ke kawasan perempuan dan memberi tazkirah khas kepada golongan wanita. Sambil Baginda SAW menyeru supaya mereka semua bersedekah. Ibn Abbas mengatakan bahawa: Aku melihat mereka mengisyaratkan kepada telinga mereka dan leher mereka. Lalu menyerahkan (barang perhiasan mereka) kepada Bilal.”
Dalam hadis berkenaan, isyarat yang diberikan wanita (sahabiyyah) berkenaan adalah anting-anting. Ia perhiasan diketahui umum sejak dari zaman awal Islam dan perhiasan ini khusus kepada golongan wanita.
Disebabkan itulah golongan lelaki dilarang daripada menindik telinga mereka kerana ia dengan jelas menyalahi kebiasaan perhiasan bagi lelaki. Lelaki yang menyerupai wanita dengan mengenakan perhiasan wanita adalah suatu yang dilarang dalam Islam.
Itu permasalahan menindik telinga. Bagaimana pula mereka yang menindik di kawasan selain telinga? Perbuatan menindik selain dari kawasan telinga tidak pernah didengari pada zaman Nabi dan salafussaleh. Namun ia bukanlah jawapan yang menunjukkan keharusan amalan ini.
Walaupun tidak dibincangkan secara khusus dalam nas jelas, namun perkembangan fiqh Islam tetap berkembang dalam menjawab setiap persoalan baru yang timbul hasil ijtihad ulama semasa.
Islam mendatangkan kaedah umum dalam etika berhias antaranya perhiasan yang dikenakan mestilah tidak digambarkan seolah-olah meniru atau menyerupai orang kafir dan golongan fasik.
Sabda Nabi SAW yang bermaksud: “Sesiapa yang menyerupai suatu golongan itu, maka ia tergolong daripada golongan berkenaan.” (Hadis riwayat Imam Abu Daud dari Ibnu ‘Umar)
Larangan keras terhadap perbuatan meniru orang kafir sama ada dalam ucapan, perbuatan, pakaian, perayaan dan ibadah bukan saja mengkhususkan kepada menyerupai orang kafir, termasuk meniru perbuatan orang fasik (iaitu orang yang biasa melakukan maksiat).
Jelasnya, amalan bertindik selain anggota telinga adalah amalan diambil bukan daripada golongan solihin. Ia budaya negatif remaja di Barat yang jelas jauh dari adat budaya tatasusila seorang Muslim. Islam melarang meniru kebiasaan dan gaya hidup orang lain tanpa membawa manfaat jelas.
Tambahan, menyeksa diri dan dibuktikan boleh memberi kesan sampingan terhadap kesihatan tubuh badan dan mampu mendekatkan pelaku dengan jangkitan penyakit seperti Hepatitis B.
Permasalahan mengenai tindik sudah dijelaskan Keputusan Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam yang menyatakan perbuatan berhias secara aneh dan berlebih-lebihan seperti bertindik anggota badan selain cuping telinga adalah dilarang oleh Islam.
Selain bertindik, remaja kini juga gemar bertatu dan melihat perbuatan itu seolah-olah tidak menjadi kesalahan dari sudut pandang agama. Mengukir badan sendiri dengan melakarkan corak atau bentuk tertentu sehinggakan kesakitan dianggap satu kepuasan.
Bahkan ada yang berbangga memiliki tatu di badan dengan mempertontonkan kepada orang ramai sedangkan ia membawa imej seorang Muslim.
Dr Yusuf al-Qaradhawi dalam kitabnya al-Halal wa al-Haram fi al-Islam mengatakan, bertatu di badan adalah perbuatan yang dilaknat oleh Rasulullah SAW.
Bagi yang sudah tergelincir dan ingin kembali ke pangkal jalan, timbul pula persoalan untuk menghilangkan tatu yang ada. Ada segelintir yang menyeksa tubuh badan mereka semata-mata untuk menghilangkan tatu. Malah, ada yang menggunakan seterika.
Memang benar taubat dapat menghapuskan dosa, namun taubat juga perlu bertepatan dengan caranya.
Jika menanggalkan tatu itu mendatangkan kemudaratan atau membuatkan anggota badan nampak jelik, maka harus membiarkannya dan memadai dengan taubat (baik lelaki mahupun wanita).
Ini pandangan Imam Ibn Hajar al-Asqalani dalam kitabnya Fathul Bari.
Pandangan ini bertepatan firman Allah SWT yang bermaksud: “Dan janganlah kamu menjatuhkan dirimu sendiri ke dalam kebinasaan.” (Surah Al-Baqarah, ayat 195)
Namun, tatu itu tetap wajib ditanggalkan jika ada teknologi yang dapat menanggalkannya dengan mudah dan tidak mendatangkan mudarat. Firman Allah SWT yang bermaksud: “Allah tidak membebani seseorang sesuai dengan kemampuannya.” (Surah al-Baqarah, ayat 286)
Tidak kira zaman mana pun kita, etika berhias terbaik adalah pakaian takwa. Semoga dengan mengikut suri teladan terbaik iaitu Baginda Nabi SAW, membuatkan kita terselamat daripada segala kecintaan melebihi dari cinta kepada Baginda.

Sunday, 9 October 2011

PROGRAM KEMBARA SMK KEMPAS 2011

Assalamualaikum..


Alhamdulillah,semua aktiviti untuk program kembara berjalan dengan lancar tanpa sebarang masalah..Terima kasih kepada Puan Zalina,Encik Aziezul,En Hairi,dan juga Puan Zubaidah yang mngiringi perjalanan kami selama 2 hari 1 malam ke negeri Melaka dan Negeri Sembilan pada 8 & 9 Okt 2011..


 Pada hari pertama,kami melawat makam Raja Melewar,MAkam pahlawan Dol SaID,Muzium Melaka dan aktiviti malam pula aktiviti bebas ke pasar malam..Hari pertama amat memenatkan kerana kami berjalan dari waktu pagi hingga ke malam..Tapi semuanya berasa puas hati...


Pada hari kedua pula,kami melawat ke Istana Seri Menanti dan juga bermandi-manda di Wet World..Semuanya gembira dengan aktiviti yang dijalankan....


Dan pada hri kembara ini jugalah,aku berbual semula dengan SI DIA walaupun aku rasa segan dengan die...tapi alhamdulillah,kami buat2 tiada ap yang berlaku..Aku membantunya mnjadi cameraman bersama Faimi,HafieZ,Dinesh Dan Nizam...Terima kasih sebab abg selalu baik ngan yaya walaupun yaya bnyak buat abg rasa tersinggung..Maafkan yaya.,.Abang mmg baik..


So segalanya selesai dan kami pulang kembali ke SMK Kempas tepat jam 7:00pm.. (^^,) ALHAMDULILLAH~~ semoga kem yang akan datang lebih menarik dr kem sebelum ini..

Monday, 3 October 2011

HATIKU GEMBIRA. . . .

Salam..
Hari ni,aku dapat rasakan yang aku memang dh benar2 inginkan dia..
Mungkin take time sikit..tapi bila dia lihat aku,dia SENYUM. . . 
Seolah-olah aku merasakan di mana saat waktunya berhenti,dunia ini seperti cuma buat aku.. Dia sangat SWEET. . .


ya allah..
PERCEPATKANLAH PERKENALAN KAMI. . .
Hambamu amat memerlukan seseorang yang benar2 ikhlas untuk menemani hamba..Sesungguhnya takdir semuanya telah Kau aturkan ya Allah.... Aku Redha..


Awak. . . 
Saya tak tahu ap perasaan awak pada saya,tapi saya harap hati awak sama seperti hati saya..Berikan saya ruang untuk mengenali awak dengan lebih dalam lagi. . . Saya tak tahu kenapa hati saya terus menyukai awak sedangkan hati saya amat susah untuk menerima sesiapa pun.. Saya harapkan hati awak juga begitu...Saya berdoa agar awak sentiasa mengingati saya...Dan saya berharap agar kita akan berada dlam social cocuriculum yg sama pd thun hdpan.. :)


Dengan itu,kita dpat kenal dengan lbih dekat lagi..Amin~~~

Sunday, 2 October 2011

Assalamualaikum...


Hah!! Today is the day that i'm feel uuurrrgghhhh!! Hard for me to accept this news.... He was already chosen a girl that will be as his wife coming soon..Ok..Ok...and OOOOOOK!! I'll be take a step to be far from you..I'll never searching for you,i'll never asking about how are you,i'll never trying to know what are you do that time...


So now,i'm trying to erase all memories between me and you from my mind...I don't want to suffer myself with all what you have done to me..Because u are my love..Hard to me to let you go but this is for your life and hoping that you will HAPPY with your decision...


Now,i'm waiting for someone..that guys ,OK laa...I always thinking about him lately..I don't know why,,but i'm cannot lie myself..I think I need him..Please Guy..come to me,and giving all your love to me..i really want to be someone that can stay in ur heart,always by your side..i hope ..... hummmmmmm..

Sunday, 25 September 2011

RINDU. . . .

Dah lama x on9..rasa rindu pulak. . . ade orang tu menunggu saya on9 setiap malam...KESIANNYA .. sabar ye "SHREK" . . sAYA MINTA MAAF..hehe..

Final exam nak dekat dah.. Preparation sedang dijalankan..mudah2an aku mampu buat yang terbaik..

Kawan2 pun sama ok..GOOD LUCK..
Kepada "INSAN" yang aku sayang,,saya sayang awak tapi saya tengok awak seolah-olah hilang tumpuan dengan saya..Sekarang awak beri alasan lain pula..Saya kisah ke?? TAK KISAH PUN..!! CINTA smpai bila2 pun akan susah dapat yang benar2 TULUS.. satu demi persatu orang yang saya rapat dah jumpa orang yang mereka sayang,,xkan awak pun macam tu??

Habis saya pulak macam mana?? Siapa pulak yang nak kongsi dengan saya?? Siapa pulak yang nak Cintakan saya? siapa pulak yang sanggup teman saya di saat saya rasa sunyi?? Siapa pulak yang nak berikan kata2 semangat buat saya??

  Macam saya cakap tadi,,,SAYA TAK KISAH!! sbb saya masih ada MAMA & AYAH..so diorang laa yang berikan saya semua tadi... Saya tak nak hampakan mereka... Setakat awak dalam hidup saya,,ckap je sayang,,tapi xde bukti... Itu namanya x serious..kalau xnak serious,,janganlah buat saya mengharap pada awak sewaktu awak rapat dengan saya dulu... OK???

Monday, 12 September 2011

Minggu Exam PMR,, class 4 SCIENCE 1 tak ada CUTI ???!!!!! Ggggrrr~~

Assalamualaikum.... Salam sayang...


Inilah kisah Budak aliran PURE SCIENCE..



Exam PMR x lama lagi... Berdebar ke tak ek diorang smua nih??Huhuhuhu~~ 
Di saat ada kegentaran,,ada pula kisah sedih... Pihak sekolah telah mengutuskan bahawa pelajar 4 science 1 tak cuti sperti budak2 class lain... WOW!!! Terkejutnyer....


Tapi kalau study sambil ONLINE ok kan??

Baru fikir nk rehat walaupun sehari,,tp xdapatlaa nmpaknya.... Mungkin cikgu2 nak bagi latihan bnyak2 prepare untuk final exam kami yang tak lama agi..Ok laa tu..nk protes pun bukannya pengetua nk bg cuti pun......

Sunday, 28 August 2011

Permata Baru. . .

Assalamualaikum..

Sarah Adriana


Wah!! Hari ni nak ceritakan sesuatu..Berita GEMBIRA... klau awak semua nak tahu,, Ustaz Aziezul dh dpat anak sedara pertama...Chomey plak uh..Namanya SARAH ADRIANA...Tgk Pic sbalah ni --=========--------->


Angah dan anak sulungnya






So angah beraya laa ngan baby baru...Tahniah & Selamat menjadi ayah yang baik kepada Adriana..
Sedap sangat nama. . .permata kamu ni..





Semoga keluarga tambah berseri dengan khdiran permata baru dalam keluarga Abdullah. . .

6 Jam Tanpa Henti

Assalamualaikum..

WOW!! Malam td yaya terlampau boring..Badan yaya pula rasa tak sihat,,rasa mual-mual dan ingin muntah2..Tapi alhamdulillah semuanya OK..Tapi malam tadi yaya dngan si Capital "M" berChatting di FACEBOOK dari jam 12:00am hinggalah 6:00am.. That's why yaya beri title blog hari ni "6 JAM TANPA HENTI" Hehehhe...

Dah lama yaya rse xjumpa si M..Dia pula dh berpindah ke Sabah...Malam tadi bnyak cerita yang kami kongsi sama2..Kedua-duanya berkaitan dengan perasaan...Semasa si M menceritakan tentang perasaanya terhadap seseorang,,yaya shock!! xsangka pula yaya apabila si M dulu yang yaya kenal rupa2 nya ada memendam perasaan kepada sseorang prempuan yang dah pun berusia 17 thun besekolah di SM Teknik Tengku Azizah.. Wow!! sangat tak sangka.. Tapi OK laa... mereka pernah juga serious dalam hubungan tapi takdir menentukan mereka terpaksa berpisah apabila M dtugaskan ke Sabah.. sperti mne M ckap dalam Chatting semalam "Setia pun x guna kalau takdir kata tak boleh" Yaya sokong sngat dengan statement uh....

Yaya pun ceritakan pada dia tentang kawan skerja dia dulu,capital "Z" pun pernah mluahkan perasaan pada yaya..dia pun terkejut..nasib kita sama..Bru nak serious,,dia pula ditugaskan ke Penang..huhuhuhuh (-_-)
Sedih rasanya bila teringatkan semula kisah lama..Apa2 pun,chatting dengan M sngat seronok..Sampai susah nak stop malam tadi and sahur pun depan laptop.. M makan maggi asam laksa dengan nescafe panas...yaya pula macam biasa laa,sgelas susu dengan roti.. hheheehehe..
Itulah RAHSIA yang kami share sama2..

Yaya melihat M mmg seorang yang SETIA dngan prasaannya..sseiapa yang dapat memiliki CINTA sebnar M ,yaya yakin dia laa yang sangat beruntung..Andainya Si Dia memiliki sifat yang sama seperti M,,beruntungnya diri ini.. M pula dngan sjujurnya mengatakan bahawa sesiapa yang couple dngan yaya,,mesti org tu beruntung..Btul ke?? Dia ckap yaya ad ciri2,yaya pun x thu..org shja yang mmpu mnilai..tapi sepanjang aku hidup,,aku memang couple dengan orang yang dh berusia 20-an...umur bukan penghalang... yang penting kekuatan ksih syang,,dan persefahaman...Thanks M kerana sudi berkongsi cerita dengan yaya..yaya xpernah rasa rugi sebb malam tadi kita tak tidur..Chatting sampai subuh..hehehe..


"M,nnti kita crite lagi k..banyak lagi kan awak nk cterkan pada saya?" suka laa share dgn awak..awak baik sgt..

Bye. . . . 


Saturday, 27 August 2011

Sweet Memory

Assalamualaikum..


Birthday disambut dengan rakan sekerja
Hari ni berkaitan dengan kisah Si Dia..Yaya rasa happy sangat bila tengok gambar ni semula..walaupun yaya xdapat nak sambut dengan Si Dia secara personal,tapi Alhamdulillah..At least ada juga orang yang sambut birthday ngan si Dia..Sewaktu yaya update blog ni,,hari penting ni dah pun berlalu hampir sebulan 24 Julai 2011..


S0pannya nak potong kek..

Sambutan cuma disambut secara kecil-kecilan..Sebenarnya,,yaya dah berniat untuk membeli hadiah yang special buat Dia..Hadiahnya ialah baju kemeja dengan necktie yang mmang yaya beli khas untuk smbutan birthday Dia..Tapi masa tu ada masalah keluarga yang membuatkan aku terpaksa cancel semua tempahan tu..yang aku sempat beli cuma 2 Necktie dan 1 set Clip tie..Harga pun x laa semahal mana..Yaya beli ap yang ya termampu..


Cut the cake..Give me,please ?
Bahagia yaya bila melihat Si Dia pun Happy..So umur Dia sekarang dah pun mencecah 26 tahun..Bila laa nk mencari calon isteri ye?? Yaya cuma mampu menjadi teman paling rapat ngan Awak buat sementara waktu je..Memang kita selalu contact,selalu tanya khabar,selalu berkongsi pendapat,selalu berkongsi rahsia,selalu menceritakan masalah,selalu bagi semngat tapi saya hanya dapat rasa ini semua hanya smntara je Sayang..
Apa2 pun,,Yaya harap abang selalu bahagia dengan khidupan abg..


  KEBAHAGIAANMU MERUPAKAN KEBAHAGIAANKU JUGA

Perjalanan Sayangku. . .

Assalamualaikum..


Malam ni Si Dia akan pulang ke kampung halaman..Walaupun aku xdapat call Si Dia kerana aku berada di Singapore,namun aku mendoakan keselamatan perjalanannya bersama along..Mudah-mudahan Si Dia berasa bahagia apbila berjumpa dengan kluarga yang sangat Dia rindui di kampung..


Tetapi betapa sukarnya aku di sini kerana tidak dapat mendengar suaranya,facebook pun dia xon9,yahoo messenger pun dia x on,mcm mne aku ingin sentiasa mngetahui ap yang dibuat..


"Abang,jaga diri baik2..Tak perlulah ingat tentang diriku..fokuskan hatimu buat keluargamu..Yaya di sini pasti dalam keadaan selamat.."


                       (-_-) SELAMAT JALAN SAYANG

Friday, 26 August 2011

Hari Terakhir Di Sekolah Sebelum Syawal

Assalamualaikum..


Ustaz Suhaimi & Ustaz Aziezul
Hari jumaat ni skolah ku ade buat majlis khatam Al-Quran sempena minggu terakhir dlam bulan Ramadhan..
Alhamdulillah,mungkin rahmat Allah,pagi tadi hujan sangat lebat..Aku sampai ke sekolah pun dalam keadaan yang basah kuyup..Semasa mjlis khatam Al-Quran tadi,plajar yg trlibat ialah Tingkatan 1,2 & 4..Majlis Khatam dikelolakan oleh Ustaz Aziezul & Ustaz Suhaimi..


Hari ni juga aku serta dua org rakanku menghadapi PLBS ke-2 ..
Kami ditugaskan untuk mnyampaikan forum..
Berdebar sungguh rasa pabila berada di hadpan teman2 sekelas tp alhamdulillah smua berjalan lancar..


Hari ni pun si Dia berwajah manis je mngenakan kemeja putih dan bersongkok..Waktu balik pun hnya trserempak dgn die di tgga sekolah..walau ap pun,,sayang take care ok (^^,)


Semoga ap yang berlaku pada hari ini membawa hikmah kepada semua orang yang terlibat..