BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Miss Nurul

Miss Nurul

Saturday 11 May 2013

REDHA...

Hari ini sangat gelap buatku...
Adakah ini satu ujian yang perlu aku hadapi?? Hatiku tak sekuat ini Ya Allah..Betapa aku menghargai orang yang hadir di sekelilingku..Dengan harapan aku mampu membuat mereka mengukir senyuman setiap hari...
Tapi hari ini aku kecundang lagi...

Pertama sekali.. aku sedih bila orang salah anggap padaku..
Mungkin juga salahku yang bersifat mesra dengan tunang orang,malah dia juga bekas bakal tunangku juga.. Tak mungkinlah untuk aku bermusuhan dengannya.. Cara lain untuk aku memohon maaf kerana menolak pinangannya,aku gunakan ilmu yang aku ada untuk ku berikan pada adiknya yang menduduki PMR tak lama lagi..
Aku ikhlas membantu,tidak kira lah aku penat dan letih selepas pulang dari kerja,tapi aku tetap ke rumahnya... mengajar dan mengajar sehingga dia faham.. Itu sahaja yang aku mampu balas...sebagai TANDA MAAF...
Tapi tunang abangnya pula cemburu membabi buta.. Allahuakbar,sesungguhnya Engkau mengetahui sejauh mana hubungan ku dan Aizan..SUMPAH aku tak berniat merampas dia dari kau kak.. Aku tahu,aku hanya seorang manusia yang selalu menumpang kasih orang... aku minta maaf jika kau terluka hati.. Tragedi paling tak kuduga,saat aku pulang dari surau selepas solat ZOHOR,aku disimbah dengan air panas..Ya Allah,pedih rasanya kulit ku ini..syukur aku memakai inner dan jubah yang agak tebal.. kurang sikit kesakitan yang ku rasa...Selepas tragedi itu,aku bertekad untuk tidak berhubung dengan mereka lagi.. Aku tetap dengan keputusanku...

Yang kedua pula,insan yang ntah dari mana datangnya,yang telah mencuit hati kecilku..Allah berikan aku rasa CINTA untuknya..Sungguh aku benar2 sayangkan dia sama seperti aku sayangkan arwah PUTRA dhulu.. Tapi . . . hari ini juga hari pengakhir antara kami.. walaupun usianya lebih muda dari aku,tapi aku kagum dengan kelebihannya dalam olahraga.. seorang pelajar tahfiz..Dia juga menuntut ilmu di kelas INTISOR di SMIH... Aku merasakan senang bila berhubung dengan dia,..Tapi kali ini silap aku lagi.. Aku tak pernah sedar yang dia rapat dengan seorang banat bernama Auni.. Subhanallah,cntik wajah gadis tu,,tak layak untuk dibandingkan dengan aku yang serba kekurangan..
Aku baru sedar,selama ni aku melukakan perasaan Auni.. jadi aku undur diri demi kebhagiaan Auni.. Antara aku dan Auni, Hakim lebih mengenali Auni..aku rasa tak mampu untuk membuat hati seorang gadis sakit kerana aku..Aku berharap,agar Hakim mmpu berjaya capai cita-citanya..Auni pun pelajar tahfiz juga.. mesti seronok dia mampu memerhatikan hakim tiap2 hari (^_^)"
TERIMA KASIH YA ALLAH..kau berikan aku peluang yang berharga walaupun sekejap..

SELEPAS ni,aku sendiri,mengurus hal ku sendiri dengan teman ku VIOLIN...
tak lama lagi aku menuntut di KMNS,aku harap ,aku akan sibuk di sana nanti agar aku dpat lupakan ap yang berlaku hari ini.. Memang suratan bahawa aku sukar untuk mencari kebhagiaan ku sendiri,,
Ya Allah rapatkanlan hubunganMu denganku..

No comments:

Post a Comment