BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Miss Nurul

Miss Nurul

Friday, 13 June 2014

AKU TERIMA NIKAHNYA ...

Majlis akan nikah yang sangat mengharukan ..
Tepat pada malam nisfu syaaban..

Dengan keadaannya yang agak gementar.. Dtang lewat ke rumah pengantin perempuan.. Buat aku bimbang.. aku datang dah setengah jam lebih awal..Muka dia macam hilang darah terlalu banyak.. PUCAT habis.. keluar dari kereta dengan samping terabur.. *Aku tepuk Dahi*

Aku betulkan samping dia semula.. waktu tu ,air mata aku menitis.. tanpa dia sedar..aku sendiri tak sedar.. sebak.. Sebab orang yang rapat dengan aku bagaikan abang nak menikah sekejap je lagi.. Aku teringat Am.. Aku teringat Putra.. Tak tahulah kenapa fikiran bercelaru..


Dah siap semua, dia kesat air mata aku,dia ckap "Jangan sedih.. semua berjalan lancar..in shaa allah"
Aku pun terus mengambil dulang hantaran dalam kereta aku dengan saudara maranya.. Aku melangkah masuk.. Suasana meriah.. Kecoh pula di bahagian perempuan untuk memanggil si pengantin keluar dari bilik.. aku mnyusun barang hantaran,aku duduk di sebelah ibu fauzan..

Di saat bapa pengantin menghulurkan tangan untuk sesi ijab kabul, aku terbayang Putra di situ.. Dia tersenyum melihat muka fauzan.. Adakah aku bermimpi? tapi tak.. memang betul dia dduk di situ.. Aku tersenyum..Putra hadir juga di saat sahabtnya menikah "AKU TERIMA NIKAHNYA NUR SURAYA ALIYA BT AHMAD JALIL DENGAN MASKAHWINNYA RM22.50 TUNAI"




Aku tersenyum , zaujahnya tersenyum , ibu bapa kdua2 belah pihak tersenyum , kembar fauzan tersenyum,Putra memandang aku dengan tersenyum juga.. Saat pembacaan doa, aku keluar.. Aku tak tahu kenapa SEBAK teramat sangat.. KENAPA? Sebab aku terlihat Putra? atau sebab aku teringat janji Am, ataupun aku sebak kerana Fauzan dah menikah.. aku bercelaru..

Aku termenung,memang takdir ke aku selalu gagal dalam perhubungan? dan perhubungan itu putus bukan kerana aku! arwah pergi, itu dah takdir.. aku redha terima..

Faizie dtg dekat dengan aku.. Dia tanya kenapa aku sedih.. dia salah anggap..dia ingt aku suka kan Fauzan.. Allahurabbi.. tak pernah sekali terdetik di hati aku menyukai dia.. Lalu Faizie suruh aku untuk masuk kedalam tpi aku minta diri untuk balik dengan segera.. aku hanya mendapat gmbar whatsapp dari faizie...

Faizie meminta aku untuk perform dgn biolaku malam ni.. BIOLA? aku tak mampu.. bnyak kenangan tentang biola tu.. tapi faizie suruh aku perform demi abangnya.. MALAM INI?? lagu apa yang ingin aku mainkan?? Putra.. Tolong saya.. saya tak mampu.. saya dah lama tak main sejak awak pergi..

No comments:

Post a Comment