BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Miss Nurul

Miss Nurul

Wednesday 4 June 2014

BERAKHIR SUDAH

I don't know how to start it? But  . . . . . . . Hemmmm

First thing I want to share about my achievement..
Alhamdulillah.. Saya dapat anugerah pemain terbaik hoki masa lawan U21 kelmarin..
Mungkin memang saya berminat sangat dengan hoki,sebab tu main sungguh2.. Tak target utk anugerah khas tu tapi tu lah .. rezeki kan?
However, smuanya adalah pemain terbaik..kalau tak ,tak kanlah kita boleh menang kan?
Alhamdulillah.. bersyukur sangat2..

Then ,when I'm going back, I told my Mum first about that and 2nd person who are meant to me.. But he didn't pick up my call even I called him many times.. Then my mood became worse..
I don't know what he did.. He always busy .. I also busy but I tried spent a few time for him.. but ... Ok.. malas nak cerita..
Next, masa mjlis appreciation di kompleks belia sukan, Yang lain smua datang dengan family.. hahaha.. Saya datang sorang-sorang je :) tak apa lah.. dah biasa macam ni..Majlis anugerah sekolah pun , setiap tahun dapat tapi setiap tahun tu jugaklah attend sorang-sorang..
When the teachers asked me "  Where are your parents ,Hidayah?" I just said "They are on duty teacher.. they didn't come"  ..

Then yesterday punye cerita, He was told me the truth..
rupanya betul perasaan makin PUDAR.. what I want gonna say " Habis Madu Sepah Dibuang "
Memang camni lah khidupan kan.. bila kita appreciate seseorang seadanya, tapi kita akan dapat negative feedback.. Tak semua kena macam ni,mungkin Allah nak menguji..
Dulu kawan baik sendiri buat mcm ni,tikam belakang.. then tukar best friend baru, pun kena benda yang sama di matrik.. Terpaksa jauhkan diri untuk dia hilangkan rasa cemburu di hati.. Sememangnya apa yang saya buat itulah diri saya..Kenapa awak sebagai kawan baik saya sejak di menengah atas tak pernah faham?? Awak lebih kenal saya tapi awak sendiri cemburu dengan apa yang saya ada.. Apa benda ni? Maaflah,saya terpaksa putuskan silaturahim.. Taknak lah awak rasa benci lagi dengn saya.. 

Lepas tu mengenai khabar angin..Apabila sesuatu berita ada kemusykilan,awak semua ada nombor telefon saya..awak boleh hubungi saya,tnya hal yang sebenar tapi ini tidak..buat hakim sendiri dengan kata saya itu dan ini.. Saya tak pernah ada rakan-rakan yang macam tu dan akhirnya maaflah,lebih baik kita lost contact.. Biar awak semua tak tahu apa yang saya buat dan saya tak kan ambil tahu apa yang awak semua buat..Senang buat hal masing-masing kan? 

Lepas tu dengan orang yang saya sayang pula buat hal.. Alhamdulillah.. hati masih kuat.. walaupun rasa kecewa dengan kenyataan yang diberi,tapi Allah tempat saya mengadu.. Kalau tu pilihan awak,teruskanlah.. saya pun sedar, saya tak ada kelebihan apa-apa pun..Saya serba kekurangan.. dan hakikatnya memang saya tak mampu jadi yang terbaik untuk orang lain walaupun saya cuba sedaya upaya.. Memang saya ni akan dicari waktu senang,tapi bila dah tak diperlukan,senang-senang nak tinggalkan macam tu je.. saya di sini penuh pengharapan.. Kehidupan banyak mengajar saya erti ketabahan.. Bertahun-tahun saya sabar dengan masalah keluarga,masalah di sekolah.. Bertahun-tahun saya mencari kekuatan untuk hadapi tekanan perasaan sendiri.. dengan sifat guru-guru yang mengabaikan saya..Akhirnya saya mampu bangkit dengan kaki sendiri capai apa yang saya inginkan.. saya inginkan ke matrikulasi,alhamdulillah Allah beri jalan..Sekarang saya ingin ke universiti pilihan,alhamdulillah.. in shaa allah,Dia pasti beri saya jalan sekali lagi.. Dengan semangat sendiri dari sekolah menengah dengan sikap orang sekeliling yang tak pernah menghargai kehadiran saya, buatkan saya tak terkejut lagi dengan masalah yang saya hadapi sekarang dan sepanjang di matrik yang lepas..

Now, saya pastikan saya memiliki semangat baru.. Sibukkan diri.. Nasib baik tindakan saya itu benar untuk lebih awal menarik diri dalam senarai fasilitator.. Kalau tak macam mana nak berhadapan dengan dia.. kebetulan pula ad perlawanan pada minggu orientasi tu,dengan interviewnyer..
Memang tak salah tindakan tu.. semua ada hikmah..

Semoga Dia dapat kebahgiaan dia sendiri.. harap2 janganlah benda yang dia buat pada saya terkena balik pada diri dia.. PUDAR . . . sebab jauh... hemm..tak mampu pertahankan tapi dia sendiri yang pesan jangan berubah hati? tak pelah.. dia tewas dengan perasaan sendiri..Mungkin juga dia fikir panjang.. dia nak jadi engineer..Yang saya pilih bidang sukan..Apalah sangat gaji seorang yang berkecimpung dalam bidang sukan ni.. Kalau nasib baik jadi pegawai sukan tu,besarlah gaji nye.. kalau jadi cikgu,biasa-biasa je...mungkin dia fikir jauh.. Lgipun lelaki nak kan perempuan yang lembut,duduk rumah je,x suka yang agak KASAR.. dan hakikatnya semua tu tak ada dalam diri aku.. mungkin bagus juga lah untuk diri dia menglak dari aku awal-awal..Lagipun aku sedar aku bukannye anak orang  kaya yang boleh beli everything use  money..

Apa-apa pun... HOCKEY IS MY LIFE.. kesihatan dan fitness perlu dijaga...
target utk dapat dean list dalam setiap smester.. tiada apa yang saya inginkan melainkan satu.. AKU INGIN MELIHAT AYAH MENITIS AIR MATA KERANA KEJAYAAN AKU.. brulah saya memikirkan hal slanjutnya..

Terima kasih beri pluang aku merasa nikmat hubungan istimewa..

Salam Cinta,
NURUL

No comments:

Post a Comment